Lizzieonline ..

Alla inlägg under maj 2009

Av Lizzie - 7 maj 2009 07:40


kan man verkligen säga att vi oxå tränat senaste veckan, och i går tom haglade det runt öronen,  till skillnad mot förra gången vi försökte ruta in tillvaron i Gamlis, för då trodde nog matte att kriget brutit loss på fullt allvar,  när inte bara Drakar utan även JAS gjorde " störtdykningar " väldigt nära oss .. :-( !!  ( = Läs rakt över .. )


Det hade visst stått i tidningen att man skulle träna för nån uppvisning ..   !

Himla tur att det då inte blev tredje gången gillt för JAS att få närkontakt med marken, för där var ju vi ...   , men vi kan iaf lugnt påstå att vi tränat under de mest skiftande förhållanden .. ;-))




Träna passivitet fick jag ju som jag tidigare nämnt även göra när vi besökte Farbror Blå i Sigtuna, men vad jag inte tänkte på då, var att färgen blå  tydligen smittat av sig på pippisarna, så om det är nån som är duktig på vad just de blåhuvade änderna heter, så vore jag tacksam att få veta det !!!


La ju förresten in lite bildtext för att förklara hur jag försökte lösa den något prekära situationen i form av se men inte röra ... för som synes är dom väldigt nära pippisarna  ...  Tänk vilken bra motion det hade blivit för både mej och pippisarna om jag hade lyckats övertala matte om att jag borde ha fått bli lite mera lössläppt .. * fniss * !


Nu ska jag se till att packa ryggan, för det är strax dax för ytterligare ett

" konditionspass " i Lunsenskogen ( innan matte begraver sig i sina " älskade " pappershögar igen .. ) och den här gången ska vi tydligen både tränas i vatten och på land  ...  :-) !!! 





Hej hopp !


// Lizzie



PS Vi har börjat att " testa av " moment för moment till lydnaden nu, och även om vi inte tänker baklängeskedja " hela klabbet " så har jag iaf i baklängesordningen fått stämpel OK på fjärren, vittringen och dir.apporteringen ;))) och de övriga momenten delar vi fortfarande upp i mindre tuggor ..  DS

Av Lizzie - 4 maj 2009 09:45


lixom bara försvann den gångna helgen ;)) för attans vad mycket det var som skulle hinnas med på de fyra helgdagarna när det gällde både kartongen ( Splash, båten alltså ) återhämtandet av kondition tillsammans med syrran Nessie medelst  träning av bl a " fuskrapport " , hinna med vattenapportering å som om inte det räckte så skulle det vara gårdsstädning av PerBotvid ( Pelle är våran Brf - förening och han firar mej med en fest varje år på min födelsedag !! Det ni ) å däremellan skulle vi börja  " ruta in min tillvaro " igen ... ;)))  Oj, glömde visst att andas där .. *s* ! Pust !!!


Vi började demonstrationen på första maj med att först köra kondition i Lunsen, för nu när jag går på piller så måste jag ju återställa ordningen syrrorna emellan, och jag kan ju oss emellan säga att Nessie kommer att få det svettigt igen om hon inte vill hamna på den berömda efterkälken .. :-)




Därefter satte vi raskt kurs mot Östhammar och kartongen, som nu äntligen skulle få av sig sitt vintertäcke, och jag hoppas verkligen att vi INTE behöver ställa om den här frågan i år igen : Hur mås det ???????


För att mer korkad bobyggarplats än på min näbb, eller ja, eftersom näbben tillhär båten, och båten är min, så måste väl även näbben vara min, eller !?

( Det heter peke, men de flesta kallar faktiskt  " påstigningsbrädan " för just näbb ! Mattes anm ! )




Jag har ju fullt sjå med att ta mej av båten ändå, så om måsen tycker att det mås så bra att det blir till att häcka länge på kartongnäbben, då vete sjutton hur jag ska kunna fixa att vara Hoppilandkalle ... :-((( !!!



Sen måste jag dessvärre erkänna att nån av oss syrror, inte är helt pålästa vad gäller trafikregler vid möte hundar emellan, men jag är stupsäker på att det gäller precis samma regler för oss, som för andra trafikanter, så när vi hade kommit i otakt .. ( pga Nessie måste molekylsöka hos min matte på B-stationen, så att inget godis hade spillts .. )  möttes vi i full fart mitt på sträckan ( jag hade då både hunnit upp till hennes matte och vänt tillbaka till min matte ... ) och jag håller stenhårt på min högerregel, medan Nessie fortfarande tror att hon är kvar i rasens ursprungsland !!!


Vad som hände !?!? Ja, enligt min matte ( som tom tävlat fram Brukschampions i just grenen rapport )  så är det första gången hon blivit vittne till en frontalkrock på en sträcka .. :-( !! Hur var det nu igen ?? Shit happens, eller nåt !!!



Jaja, jag slapp iaf vara med på städdagen i går, och jag behövde inte ens hitta på en ursäkt för det, för matte tyckte antagligen att jag skulle ha en vilodag efter helgens alla bravader !!!! Bra va !!!


Fast jag hade förstås kunnat hjälpa till med att luckra upp jorden i rabatterna, för sånt är jag stjärna på .. *s* !! Att jag inte tänkte på det då .. :-)))



Har´e gott !!


// Lizzie

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Skapa flashcards