Lizzieonline ..

Alla inlägg den 26 maj 2009

Av Lizzie - 26 maj 2009 19:44



och så här såg det ut när vi gick första kursen för Kenth och NIIna Svartberg, och sen dess har väl iaf lite vatten runnit under broarna .. vilket är samma som att jag i dagarna tvenne åtminstone satte ner alla fyra tassarna i marken .. ))!


Vi har alltså varit på kurs igen, och den här gången var det inte Kenth och Niina själva som höll i kursen, utan de hade bjudit hit Jessica Svanljung och Christa Enqvist från det finska laget som instruktörer på en tvådagarskurs på SBKs kursgård i Kydingeholm.


Jessica har varit stadig i det finska laget under de senaste åren med flera individuella topplaceringar. Christa är regerande nordisk mästare och knep bronsmedaljen vid VM i Stockholm i somras !!


Sex BC, en working kelpie, en jaktlabbe, tre Tollare  åsså en liten odåga .. ( snacka om katt bland hermeliner .. ) samt åtta åskådare har i två dar fått ta del av såååå mycket kunskap att nu mitt lilla huvud känns som det ska spricka .. ;)))


Ett himla trivsamt gäng beträffande såväl fyrfota som tvåbenta deltagare kryddat med bra väder ( regnet kom först nu i kväll ..)  och dessutom gott käk ( åt inte bara tvåbenta .. ) gjorde de två dagarna till väldans bra och minnesvärda och gav nog upphov till både lite nytt tänk och input åt oss allihopa !


Men nu är jag så trött att jag nästan ser i kors, och under eftermiddagspasset ( när jag passade på att vila lite middag i gröngräset ..) så kände sig matte ( som oxå fick plats bredvid mej på MIN dyna .. )   föranledd att upplysa om att det inte var hon som snarkade .. * Harkl * !


Himla ofint tyckte förstås jag att det var att " skylla " på mej, som ju faktiskt inte kunde försvara mej ...  zzzzzzz


Nu ska jag smälta inte bara maten utan alla nya intryck .. :-)) åsså ska jag snart nanna kudden, innan jag somnar där jag sitter ..  zzzzzzz


Natti, natti !


// Lizzie


PS Om vi har tur kanske vi får nån bild till oss, för bl a Camilla med Offe ( som var med i vår grupp ) och Anna som vi mötte på tävlingen i torsdags ( fast hon var ofin  nog att slå oss ... * fniss * ) var med som åskådare ... och jag vet att hon bl a tog några bilder från " avslutningsprovet " som var en om man så säger helt annorlunda " upplevelse "  ... där inte bara en kon var på ängen ... eller poängen .. * ler * utan snurrigt värre var nog bara förnamnet !! DS



Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Skapa flashcards