Lizzieonline ..

Direktlänk till inlägg 17 maj 2009

Försökte göra ett litet collage ..

Av Lizzie - 17 maj 2009 21:22


från en av Nizzes ( Syrran Nessie och jag alltså .. ) skogsmulleutflykter i storskogen Lunsen, men så insåg jag snabbt att då måste jag ju ha webbans hjälp, ( Åh hennes " bord " verkar vara minst lika välfyllt som min mattes .. ) varför det istället fick bli en minimodell här !


Om man tittar noga så kan man antagligen se att " dummisgömställena " kan variera från fågel till fisk, varför jag ibland är tvungen att just " flyga " både högt och lågt ...  ;)) och  vad belöning anbelangar så är varken Nessie eller jag särskilt kinkiga av oss, så i nödfall kan vi tom nöja oss med självbetjäning ..*s* , och duka av kan vi oxå göra själva, eller iaf se till att det är soprent i ryggan ;)))))



Vi menar att bra hundar reder sig själva, och är mattarna " sena " så kan väl vi istället passa på tillfället att vara snabba med att vittja förråden ... :-))


Förråda ja ! Inte för att jag vill direkt verka skrytsam, men i vintras lyckades jag ju " sätta dit " matte på en riktigt präktig rova i skidspåret ( passade ju på när hon höll på att trassla med sitt sk lappkast .. ) och i dag lyckades jag med  bedriften att även få moster på fall ( Nessies matte alltså ) fast det föll sig inte bättre än att jag sas höll på att falla på sk eget grepp ... :-(  eftersom vi lixom föll tillsammans ..  Ooops !


Sen försökte jag passa på att pussa moster men si det passade sig visst inte heller, för då muttrade hon bara nåt om att jag minsann inte hade signalerat att jag ville köra om henne, och att jag visst var ovarsam i trafiken .. fast jag tyckte förstås att hon skulle ha haft lite koll i backspegeln .. för då hade ju hon kunnat hålla ut lite så hade vi undvikit kollisionen helt !!!


Förresten så tyckte matte att jag skulle visa min " dummisinleveransbild "separat, så att man ser hur mer av hur det går till när jag kör mun - mot - mun - metoden, fast det är ännu roligare när jag vattenapporterat, eftersom jag lydigt nog ( hur konstigt det än låter att jag är LYDIG .. ) väntar med skakandet tills jag både överräcker dummisen och samtidigt ser till att matte blir som nyduschad !!!



Nu ska i ärlighetens namn erkännas att det är med mattes goda minne ( Trots hennes ÅNK .. *s* ! ) som jag får busa med dummisar, för hon säger att det inte gör nåt, eftersom det inte är dummisar som ska det ska skjutas för om jag nån gång kommer till start på ett fältprov .. ;))) och förresten så gör jag inte så heller, om matte gör ett handtecken som betyder att jag ska sätta mej ner framför henne och lämna av snyggt och prydligt !


Hej hopp !!!


// Lizzie


PS Ni skulle förresten ha sett mosters min ... Obetalbar !!! Så i brist på bröd fick väl i vanlig ordning limpa duga = Bättre en fälld moster än inget fällt vilt, för det är ju inte " säsong " för sånt nu .. * fniss * , åh då är väl ändå en matt nedlagd matte ( eller moster ) bättre än inget alls ... ?!  


Glömde säga tack för bilderna till moster i dag oxå .. för det är hon som förevigat Nizze den här gången ! DS


 
 
Helena

Helena

17 maj 2009 22:20

När mattes kompis Eva är med brukar jag fälla henne....det är lixom inte meningen men eftersom vi oftast går ensamma är jag ju van att jag kan springa precis bredvid matte och ibland så går det ju någon där och vid flera tillfällen har det just varit Eva som tydligen är så liten så att jag inte riktigt ser henne när jag kör om! Det är ju inte helt lätt för oss små racerhundar :-) Kram

http://holmstorp.bloggagratis.se

 
Storolillnosar med matte Kerstin

Storolillnosar med matte Kerstin

17 maj 2009 23:28

Medans jag kommer ihåg det vill jag tacka för tum- och klohållning. Det var nog det som avgjorde det! :)

Med tanke på hur duktig du är att hoppa över lydnadshinder - Fast din sluga matte försöker lura dig - så är det väl ändock snart dags för lite "riktig" agility!

Och den där "Svartbergar med flera-kursen" låter ju hur roligt som helst. Visa nu alla BC och resten var skåpet ska stå.

Haha! Vi gillar verkligen din "mun-mot-mun-apportering"!! Vadå ´ra! Det är ju självklart!

Jo, du Lizzie! Du får vara glad att din "moster" inte dömde dig till 30 dar i buren på vatten å bröd efter den lilla krocken. Men du kanske har en mkt bra försvarsadvokat! Vi Storolillnosar skulle gärna vilja få hyra denne advokat lite då o då! ;))

Glada svansviftingar från oss alla

http://www.storolillnos.dinstudio.se

 
Carolina & Latte

Carolina & Latte

18 maj 2009 07:56

Hej Lizzie, eller god morgon kanske man ska säga! Hoppas att du mår bra! Vilket fint kollage, så där fina kollage kan inte matte göra, ska visa henne med detsamma! Vet du vad hon sa? Att det var superduperfint! Och det håller jag med om! Ni är så duktiga, och jättefina bilder... Kram på er, vänner!

Vi hörs!

//Lattis med mattis:-)

http://www.lattisen.wordpress.com

 
Karin och Wilma

Karin och Wilma

18 maj 2009 08:38

Det är nog många som faller för dig, svårt att motstå ett så litet krutpaket. Bra hund reder sig själv, som jag brukar säga.

hls Wilma

ps. kallar det flip-flop för jag orkar inte beskriva varje gång vad jag håller på med. Det är när jag har Wilma framför mig, hon sätter sig i position bredvid mig, jag klickar och belönar samtidigt som jag ställer mig framför henne igen så att vi kan göra en ny repetition på en gång. Jag kanske borde kalla det flip-flip, för numera gör hon detta oftat utan floppar :-) Ett sätt att träna det där lilla kastet in bredvid mig som jag vill ha i inkallningar.

http://karinochwilma.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Nessie

18 maj 2009 10:48

7 dar i buren på vatten och bröd fast utan bröd blir straffet för den odågiga odågan som anmanas att lämna fällebenet hemma vid nästa Lunsenpromenad.Puzz nessie!

 
Brollan

Brollan

18 maj 2009 12:39

HÄRLIGA bilder!! Bra med lite bevis på vad ni pysslar med där i storskogen :-) Håller med, bara man får ner nått så.... ;-)
Kram Brollan

http://gizmo.cybersite.se

 
lOTTA

lOTTA

18 maj 2009 14:57

å vilka fina bilder:)Vad duktig din matte är!Kul att få se vad ni egentligen har för er;)Ha en härlig vecka du och matte:)

http://juniocola.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Timberlake

18 maj 2009 23:26

Wow vilket härligt collage, ni verkar ha väldans skoj i storskogen må vi säga:-) Sen gillade vi bilden då du seglar över hindret med metallapporten i mun - snyggt!! Vår matte är lite trögtänkt ibland med si så gick det upp ett liljeholmens angående stjärngossestruten....:-)
Tack så jättemycket för den goa grattishälsningen!!
Nospussar från gänget o kram från vår matte

 
Ingen bild

Mette o Tricksy

19 maj 2009 03:02

Spikmatta är kanon för trötta spända muskler. Man blir så mjuk,varm och rödprickig efteråt :) Du får komma och testa /Mette

 
Helena & Vilja

Helena & Vilja

19 maj 2009 08:31

Jo igår kväll satt sittet där det skulle sitta och Vilja satte sig på rätt sätt :-)

http://holmstorp.bloggagratis.se

 
Jessica

Jessica

19 maj 2009 10:14

Det är ju så praktiskt när hunden duschar en, tänk vad tid man sparar in och man sparar ju in på vatten dessutom!! ;)
Tjusigt kollage!

http://www.yrlabus.se

 
Bus

Bus

19 maj 2009 19:57

Så sant som det är skrivet: Bra hund reder sig själv!
Dummy OCH dusch! Kan ju inte bli bättre, two in one liksom.
Puzz

http://www.boldness.se

 
Lassie o Kakan

Lassie o Kakan

20 maj 2009 08:54

Wow, fick du verkligen ner den där dummien i trädet? Ser farligt ut det där. Men jag börjar förstå att du är en sanslöst vig tjej.
Nospussar från Lassie

http://collieflickan.blogspot.com

 
lotta  med Juni ,Cola o Tuvaluva

lotta med Juni ,Cola o Tuvaluva

20 maj 2009 10:44

tack, jag hade jättekul..o inga paraplyer behövdes heller:)

http://www.juniocola.bloggagratis.se

 
Ingela

Ingela

20 maj 2009 11:04

Fint collage!!! Syns att du har roligt när du jobbar och letar efter dummisarna;-)Hjälpsamt av di att fixa duschen åt matte.

http://www.siriochjag.blogspot.com

 
lotta  med Juni ,Cola o Tuvaluva

lotta med Juni ,Cola o Tuvaluva

20 maj 2009 11:08

haha ojdå, förlåt jag e såå tröög:) ja, det var lite rosa..men bilden sitter på älsta sonens rum så JAG är inte förvånad;)...skulle vara att jag för dagen inte hade en endaste liten rosa assesoar;)(ja, om man inte räknar örhängerna då förståss..;))

http://www.juniocola.bloggagratis.se

 
lotta igen...

lotta igen...

20 maj 2009 11:13

å såklaaaart håller jag mina tummar:)

http://www.juniocola.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Marie o Xit

20 maj 2009 16:15

Hej hopp.... Vi har nu gjort värsta körningen på jobbet och haft totalt fullt upp till långt in på kvällen. Tiden har liksom inte räckt till för oss.. :/
Har inte haft tida att surfa runt bland alla hundsidor på ett tag.
Men nu håller vi alla tår, tummar, tassar och ja "allt" vi har för er.

Svartbergskursen blev ju bara ett mail fram och tillbaka för oss tyvärr men skam den som ger sig. Vi ska försöka komma med igen framöver.
Ska bli så spännande att höra vad ni tycker sen. Och nu när Lizzie blivit "pånyttfödd" som odåga med all energi som hör till så går det som en dans ska ni se..

EN STOR KRAM KOMMER HÄR FRÅN OSS :)

 
Carolina & Latte

Carolina & Latte

20 maj 2009 18:00

Vart har ni tagit vägen? Saknar dig! Självklart får ni länka, jag länkar gärna tillbaka... Så jag har "snott" din blogg-länk, hihi:-)

Kram på dig, Lizzie! Hoppas ni haft en bra onsdag!

//Lattisen:-)

http://www.lattisen.wordpress.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lizzie - 20 april 2016 18:30

 är nu efter tre år löst och priset "återfunnet", så alltså lika många år som jag hade erövrat det av Monika Jansson skänkta vandringspriset till Årets Lydnadshund ; lika många år tog det innan jag nu äntligen fått skriva in mej i rullorna.   All...

Av Lizzie - 3 februari 2016 13:09

Jag har ju haft synpunkter på att det bara är lilla Knasan ( Numera även kallad Blondie ;-) vilket då alltså inte beror på hennes hårfärg ...   ) som fått hänga med matte på kuliga saker   ... som tex vet jag att hon återigen ska få vara med på en Ni...

Av Lizzie - 22 januari 2016 19:37

I dag firar Lilla Knasan sin niomånadersdag .... och ska man sammanfatta de sju månader hon tillbringat hos oss, så kan man väl säga att det antagligen finns en anledning till att hon fortfarande inte fått nåt annat "namn" och att det kanske beror på...

Av Lizzie - 21 januari 2016 14:34

antar jag att han den där Kungen av Snö tyckte när han under nyårshelgen lassade ner en himla massa snö och kyla med för den delen ...    I vanlig ordning ville ju jag ha "stenkoll" på läget redan första dan det kommit ner lite mera vitt och ffa my...

Av Lizzie - 20 januari 2016 15:30

 kan man lugnt säga att den lilla Knasan tar sig fram, och eftersom det här med att skriva ikapp mest skulle handla om just hennes intåg i flocken så tar jag väl och bjuder på några rader till om henne då ...    Matte fick ju tidigt en förfrågan om...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Skapa flashcards