Lizzieonline ..

Direktlänk till inlägg 15 maj 2009

Dirigeringsövningarna ...

Av Lizzie - 15 maj 2009 18:14


alltså dir.apporteringen och fjärren var de enda moment som kördes tävlingsmässigt på träningen idag, och både var helt OK tyckte matte, så resten av tiden ägnades enbart åt att verkligen träna alla övriga utom vittringen, för där envisas matte med att det numera bara är för mej okända personer som får vara utläggare .. men peppar, peppar just det momentet har nog inte strulat alls på tävling .. :-) !


Men ett moment  som vi inte tränat alls på  i vår är hoppet, och det är ju nåt som jag alltid brukar leva på .. ;))) men tydligen ville matte se att jag återhämtat mej mera ( efter påbörjat pillrande .. ) innan jag fick testa det, och jisses amanda hur jag flög som en liten projektil över hindret !!


Inte heller spelade det nån som helst roll att matte försökte " lura " mej att missa ut - eller återhopp genom att medvetet kasta snett ..  :-) , och att vi ställde upp säkert 5 meter ( ska vara  tre meter i elit ) ifrån hindret spelade inte heller nån roll !! 


För övrigt har jag äntligen förstått att det gäller att " ligga i " nu, för om bara 10 dar är det meningen att jag och 11 andra hundar ska gå på kurs i Kydingeholm, och det ska bli jättespännande, för Svartbergarna ( som jag gått kurs hos förut, men som inte själva ska ha nån vanlig kurs i år .. ) har bjudit hit två tjejer som representerar finska landslaget i lydnad .. ;)) !!


Det lät ju himl kul , så matte anmälde mej på stört i höstas (  Då när vi anmälde visste vi ju inte om att jag hade åkt på det här med sköldkörteln , och desstuom stod vi från början som första reserv ) men i går kom listan på deltagare, och det var väl inte otippat att den mest skulle bestå av en massa BC åsså några tollare, en labbe och en working kelpie,  åsså en liten odåga .. * fniss * , vad nu hon ska där och göra .. ;)))) !?!?


Joo, apropå att leva på hoppet, så fick Nizze ( Syrran Nessie och jag alltså .. ) träna på värsta vattengraven ( bred bäck, mattes anm ) i Lunsen på fm-passet igår, och inte nog med det, vi råkade av misstag få en morkulla på " fötter " .. :) och attans att vi var kopplade då ... :-((( !


Matte kopplade iaf såpass, att hon hojtade till med ett sitt, och jag mitt arma skräller sätter mej .. Suck !! Börjar tro att jag är hjärntvättad ... ,.)) Grrrr !


Nessies matte fotade förresten Nizzes i strömhopp utförda vattengravshopp, men vad resultaten fotomässigt anbelangar, så lär vi också få fortsätta att leva på hoppen .. :-) för några bilder har vi inte fått in i vår mejlbox .. Hmm !!




Åh apropå hopp i största allmänhet, så " hittade " jag det här från nån tävling i höstas, och jag menar helt lätt var det ju inte att både vara stjärngossse ( gumma .. ) samtidigt som man skulle transportera en dyrbar och säkert ädel metall i munnen, samtidigt som man hoppade högt .. ,))) !


Toppa det om ni kan * fniss * !! Fast jag vet inte om konhopp är nåt hopp att hoppas på .. ;))  Vad tror ni ???



Hej hopp !!!



// Lizzie



PS Hoppas att ni får en helt (h)underbar helg !!!! DS


 
 
Karin och Wilma

Karin och Wilma

15 maj 2009 20:09

Låter hoppfullt det här :-) Kul att går kurs. Jag trodde jag skulle gå en klickerkurs men den verkar inte bli av så nu suktar jag lite. Vi ska iofs gå en jaktkurs i början av juni. Bara lite prova på. Wilmenlund är ju skotträdd så det krävs ganska mycket träning om vi ska kunna fortsätta med mer avancerade övningar. Vi får nog hålla oss till lydnaden. Men jaktträningen verkar kul, förrutom den delen att förvara halvruttna fåglar i frysen...

http://karinochwilma.bloggagratis.se

 
brollan

brollan

15 maj 2009 21:49

BRA jobba på nu så du kan visa BC och allt vad det heter hur det egentligen ska gå till ;-)
KRam brollan

http://gizmo.cybersite.se

 
Madde & Pippi

Madde & Pippi

15 maj 2009 21:54

Det var väl attans att du inte ska få köra mer agility, förstår om du tog i för kung och fosterland över brukshindret. Lycka till på lydnadskursen.

http://web.telia.com/~u42710083

 
'♥♥♥♥L med  Juni o Cola♥♥♥♥

'♥♥♥♥L med Juni o Cola♥♥♥♥

16 maj 2009 09:43

haha vilken cool bild...inte många vovvar som skulle fixa det där!!!shit, vad kul att du tog hindret så bra vid träningen...du är tillbaka alltså..som liten odåga. härligt, man vart ju minst sagt lite orolig där i början! WOOW, vad roligt att gå kurs, lät ju superkul:)ge dem vad de tål;)kram o ha en härlig helg:)

http://www.juniocola.bloggagratis.se

 
Helena & Vilja

Helena & Vilja

16 maj 2009 21:58

Hade skrivit en kommentra här förut som tydligen försvann :-( Skrev nåt om att du vr duktig som lever på hoppet!!
Ja visst börjar det se ganska bra ut.....skönt att matte äntligen vet hur hon vill ha det tycker Vilja.....så nu är det bara att öka avståndet successivt även vid stå. Kram

http://holmstorp.bloggagratis.se

 
Lena,Atlaz, Ginger

Lena,Atlaz, Ginger

16 maj 2009 23:51

Självklart!! Gör ni er som bäst i det gänget (på kursen alltså!!) Ni är ju bara såååå duktiga och vi är jätte imponerade av er två *S* För att ni ska kursa låter ju lovande... då menar vi att liten "odåga" verkar må rätt så bra nu :) HÄRLIGT !!
Vi stuffar vidare (eller åtminstonde matte) och förhoppningsvis har hon (dvs jag) mer tid efter Danmark att sätta tänderna i en liten "sessa" vid namn Ginger :p
Ha det så jätte gott, hoppas vi ses snart igen! För nu var det sååå länge sedan :(

//Kraaam Lena o vovvarna

http://www.gladiatorkillarna.se

 
Ingen bild

Nessie

17 maj 2009 08:22

Misstag?? Det enda misstaget var väl att vi var kopplade!! Hjärntvättad?! Snälla syrran,. det är soprent där hos dej. Fö kan du väl titta i mailboxen, ett och annat matnyttigt där...Puzz från Zyzter

 
Lotta, Juni o Cola

Lotta, Juni o Cola

17 maj 2009 11:01

...eller skönheten bland odjuren;)....det kommer att gå super på kursen..det är jag helt säker på:D..lika säker är jag däremot inte på eliten..hmm, inte helt likt pake att ställa upp trots att han inte VET att hon är säker ännu...begynnande 40årskris kanske...;)

http://www.juniocola.bloggagratis.se

 
Helena & Vilja

Helena & Vilja

17 maj 2009 16:27

Vadåå avundsjuka undrar vilka som är avundsjuka?? Ni som skall få gå på en sån spännande kurs........det är vi avundsjuka på :-) Kram

http://holmstorp.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lizzie - 20 april 2016 18:30

 är nu efter tre år löst och priset "återfunnet", så alltså lika många år som jag hade erövrat det av Monika Jansson skänkta vandringspriset till Årets Lydnadshund ; lika många år tog det innan jag nu äntligen fått skriva in mej i rullorna.   All...

Av Lizzie - 3 februari 2016 13:09

Jag har ju haft synpunkter på att det bara är lilla Knasan ( Numera även kallad Blondie ;-) vilket då alltså inte beror på hennes hårfärg ...   ) som fått hänga med matte på kuliga saker   ... som tex vet jag att hon återigen ska få vara med på en Ni...

Av Lizzie - 22 januari 2016 19:37

I dag firar Lilla Knasan sin niomånadersdag .... och ska man sammanfatta de sju månader hon tillbringat hos oss, så kan man väl säga att det antagligen finns en anledning till att hon fortfarande inte fått nåt annat "namn" och att det kanske beror på...

Av Lizzie - 21 januari 2016 14:34

antar jag att han den där Kungen av Snö tyckte när han under nyårshelgen lassade ner en himla massa snö och kyla med för den delen ...    I vanlig ordning ville ju jag ha "stenkoll" på läget redan första dan det kommit ner lite mera vitt och ffa my...

Av Lizzie - 20 januari 2016 15:30

 kan man lugnt säga att den lilla Knasan tar sig fram, och eftersom det här med att skriva ikapp mest skulle handla om just hennes intåg i flocken så tar jag väl och bjuder på några rader till om henne då ...    Matte fick ju tidigt en förfrågan om...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards