Lizzieonline ..

Alla inlägg den 12 maj 2009

Av Lizzie - 12 maj 2009 10:02


eller mera upp och gå .. angående  " att stå på två " .. ;) vilket påminner mej om att jag måste påminna matte om att faktiskt skicka in nån bild till Canis ... Undrar när det är deadline .. !?! (  Eller när det var .. Hmm .. !?!? )


 


Tänkte jag skulle passa på,  att på ett morgonpass sköta mej så pass att matte återigen skulle få den där beömda fågelholksminen .. ;))) som hon passar så himla bra i .. * fniss * !!!


Fast när vi kom fram till " vår " vanliga träningsplats, ( Några av er vet ju var, äh jag menar förstås VAD .. ) så visade det sig att en sån där " Flexihund " ( som dessutom inte alls  lät vänligt sinnad .. ) skulle ut på sin morgonpromenad samtidigt, och då vill inte matte köra de där momenten som kräver att jag i full fart ska dra iväg bort mot en ruta eller tränas på inkallning i fullt ös, så vi bytte till en rätt så alléliknande plätt istället .. *s* !


Men tävlingsmässigt utförd inkallning, sändande till rutan och apporterings-   

dirigering gjorde  jag idag sååå bra, att matte muttrade nåt om att det faktiskt hade varit skoj att ha det hela dokumenterat på en liten filmsnutt ...  ;)))


Sist vi tränade just där filmade vi nämligen, men då  blåste det småspik ( vilket inte lät så kul ljudmässigt när man kollade på filmen, så det raderade vi bara .. ) och i dag var bara lilla Ixusen med, för den ryms iaf i fickan ..  Vad säger man, om det nu var once in a lifetime som jag skötte mej så snyggt .. * fniss * !!


Små odågor lovar ju nämligen,  likt de som tillhör Orsa kompani, ingenting bestämt !


Men väldans kul att höra var det iaf när matte sa så här till husse : Såg du, så här snygg inkallning tror jag aldrig  nånsin hon ( Jag alltså  :-) ) har gjort ! Kul va !!!



Hej hopp !!


// Lizzie


PS Matte och jag har ju letat efter lite inspiration till att komma igång med freestyle, och det här hittade vi hos Karin & Wilma .. ;)))

Vad tror ni ... * fniss * !? Titta och njut !!! DS


http://www.youtube.com/watch?v=7gHvATmUsSg

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Skapa flashcards