Lizzieonline ..

Alla inlägg den 9 maj 2009

Av Lizzie - 9 maj 2009 11:54


Eller ja, vi började med vatten  i går eftersom Nessie har sitt " enkelvatten " kvar och jag fortfarande inte har fått pröva på det som bara heter Vattenprov, och då tyckte matte att jag skolmässigt skulle få visa Nessie hur ett EV ( enkelt vattenprov ) går till ;))


Det ni, en liten Odåga som ska föregå med gott exempel, men jag tänkte vad sjutton, det kan jag väl göra för den goda sakens skull !


Alltså fick jag " obadad " snyggt och prydligt sätta mej vid strandkanten och lugnt invänta " hoppaikommandot " ( Näe, vi hade ingen skytt på plats .. och  jag behövde inte vara kopplad som man kan få vara på enkla vattnet ) men vad matte ville se, var om jag kom ihåg att man inte får släppa " bytet " för att skaka av sig innan avlämning, så hon var lite stygg och ställde sig mycket, mycket längre bort än de 5 meter som är den magiska gränsen på prov :-( !!



Ibland tror jag att min matte underskattar mej, för det var väl inga problem med det, visserligen shakade jag loss lite under inleveransen, men full fart,  stadigt grepp om dummisen och avlämning enligt " mun-mot-mun-metoden " .. *s*

= Rätt så blöt men nöjd matte !!!


Sen var matte riktigt elak mot mej, för när det var Nessies tur ( som hade fått bada innan för att frestelsen att skaka av sig  därmed skulle minska något, för iaf brukar åtminstone jag skaka mej mest efter första doppet  .. ) så var det hej och hå och tjo och tji innan dummisen slängdes i av min matte,  under tiden som jag fick träna passivitet liggande på " skogsfikabordet " ..    bara för att det skulle bli lättare för Nessie ... Ooops ! Hur lätt tror ni det var för mej att ligga kvar på bordet då !?!? 


Undrar vem som var mest snopen över att jag faktiskt fixade det !? Matte eller jag .. ,)))


Efter " badet " blev det så fika, och Nessi och jag hade ju fått finfina förslag på att mattarna skulle få närsöka müsli, medan vi två skulle smaska i oss såna där bamsemuffins, men vi enades om en sk gyllene medelväg, vilket var samma som att mattarna slapp krypa på alla fyra i mossan, mot att vi fick vara med och dela muffins med dom !


Förresten är det svårt att tro att det för inte såååå länge sen det såg ut så här på sjön ... 





Hoppas att ni får en helt (H)underbar helg !


// Lizzie   


Glömde : Vi fick även åskådare i form av ett par väldans nyfikna och mycket orädda änder, och det hade såklart varit mycket, mycket roligare att apportera in nån sån än en dummis ..   !!!


Tack vare Brollans husse så vet vi nu dessutom att de där blåhuvade pippisarna vi  "stötte på" i Sigtuna, faktiskt var helt vanliga gräsänder,( Vilket iofs Spexas matte oxå visste ! )  men ibland kan hannarna skifta till blå " huva " och då kallas dom för drakar !


Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards