Lizzieonline ..

Alla inlägg den 9 april 2009

Av Lizzie - 9 april 2009 10:56


så på Blåkulla lär vi inte ses, men tack för ALLA hållna tassar och tummar för att det skulle vara " nåt enkelt fel som var trasigt " .. men dessvärre så var anledningen till att mitt hjärta inte klappade riktigt som det skulle den här :

HYPOTYREOIDISM = NEDSATT SKÖLDKÖRTELFUNKTION !!! Suck !


Både Minos och Nessie har ju tyckt att jag inte varit mej riktigt lik på sistone , och matte har länge sagt att det är nåt som inte riktigt stämmer, och när jag inte ens tyckte att det var särskilt skoj att " ut och cykla " med husse på morgnarna, då började matte verkligen klia sig i huvudet .. :-( !!


Det var dessutom en ren slump som gjorde att vi för exakt en vecka sen fick reda på att BÅDE min mor och min mormor är drabbade av samma kroniska sjukdom, men det är dessvärre ingen som berättat det för oss, och det hade ju helt klart varit bättre att få reda på det för två år sedan .. för enligt veterinären så har nedsättningen av körtelns funktion gått långt när man väl kan se symptomen .. :-( !


Så eftersom varken jag eller min kvast kommer att kunna gå på alla cylindrar, så stannar vi vackert hemma i år och skickar en hälsning till alla er andra som nog snart startar färden mot de blå kullarna ... ;)


Själva drar vi oss tillbaka några dar och uppsöker antagligen fortfarande vitklädda gröna klitter ..


Sköt om er och var rädda om varandra därute i rymden !!

Åh kom ihåg : Don´t drink and drive !!!


 

Nosgnugg från en liten Odåga, ( som dessvärre inte alls gär skäl för

sitt namn nu .. ) och en massa kramar från hennes matte !!!




PS Liten förklaring : En underfunktion av sköldkörteln är den vanligaste hormonella sjukdomen hos hund och medför livslång medicinering och det kan visst ibland vara rätt så besvärligt att få till rätt dos av medicin, men självklart hoppas vi på att det ska funka " fort och bra " men tydligen var det inte meningen att jag skulle komma till start redan nästa lördag i Alunda .. :-(  DS


Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Skapa flashcards