Lizzieonline ..

Direktlänk till inlägg 28 mars 2009

Sol, vind och vatten .....

Av Lizzie - 28 mars 2009 16:26


Så kan man sammanfatta de senaste tre dagarna, eftersom torsda´n bjöd på strålande sol när Nizze ( = Nessi och jag alltså ) var på en långis i Hågadalen, medan fredagen serverade en nordanvind, som verkligen gjorde att man återigen kände sig mer blåst än vanligt ..  och när gårdagen dessutom avslutades med att han däruppe släppte ner ytterligare en omgång med snöööö ...  så var det väldigt nära " brytihopläge " !!


Ööööh nu räcker det och blir över, kändes det definitivt som ..  och under natten till i dag, så hade alltså snön övergått till mera blött igen !!!   = Läs regn :-((( = Leriga tassar och svårt att hitta nåt vettigt ställe att ens träna rutor på  !!


Hittade en som vi tyckte hyfsad plan häromdan, men det visade sig snart att även den planen snabbt " grusades " när jag likt Bambi höll på att stå på öronen, för det var is under snön på flera ställen ..


Men torsdagen bjöd alltså på strålande soooool, och jag trodde nog att mattarna skulle sätta sig på en " parkbänk " vid Hågaån för att mata änderna, men för det första så hade bänken antagligen gått upp i atomer .. och för det andra var det Nizze som skulle få leta brödsmulor för att träna upp närsöket ... Vad säger man ??? Inte undra på att vi lipade åt mattarna sen .. * ler * !



Annars håller vi mest på med att försöka få ihop det där randiga och rutiga tusenbitarspusslet, men jag måste erkänna att jag fick lite hicka i dag när jag upptäckte att det plötsligt bara är tre veckor kvar tills det är dax att " provstarta " och se vad som kommit till alternativt fallit bort under den alldeles på tok för långa vintervilan .. :-) !!!



Hej hopp !!


// Lizzie


 
 
Lena

Lena

28 mars 2009 17:08

Hm, det här vädret kan man bli galen på ; (
Hoppas det vänder snart!

Ha en underbar lördagskväll!

Kram Lena

http://www.nygards.bloggagratis.se

 
Storolillnosar m matte

Storolillnosar m matte

28 mars 2009 22:08

Nä! Nu får det sluta SNÖA! :((
Ja, inte har vår matte nån träningslust, inte. Hon e urtråkig - skyller på snö-blasket.

Tre veckor, säger du... De e´ lugnt. Om inte, så kommer det snart en tävling till. Å en till. Å en till. Å en ti... Förresten så ser vi nog att det är väl ett A-hinder ni sitter på. I värsta fall får ni väl sadla om er tävlingskarriär.. ;) Näh! Va säger vi? Så klart att du o din matte fixar denna extremt rutiga ruta.

Slöiga svansviftningar m en slickpuss från oss grabbar. (Matte vill dock "bara" ge dig en puss på huvudet - ingen "slickpuss".)

http://www.storolillnos.dinstudio.se

 
Bus

Bus

29 mars 2009 09:17

Vädret är ett kapitel för sig.. Igår hade vi molnigt, soligt, regnigt och hagel... NÅN har svårt att bestämma sig?!
Puzz

http://www.boldness.se

 
'♥♥♥♥L med  Juni o Cola♥♥♥♥

'♥♥♥♥L med Juni o Cola♥♥♥♥

29 mars 2009 09:18

hoppas att ni fått till rutor o ränder tills dess;)ghaa, blir fortfarande liite irriterad när jag tänker på att det gick på tok igår...fasiken ett ynka litet sitt!!!Idag går det hur bra som helst att sätta sig minsann;)jaja, nu får vi hela på er istället:)nu är det ju sommartid, så jag tycker verkligen att sommarn borde fatta det o komma nu:)

http://www.juniocola.bloggagratis.se

 
Jessica

Jessica

29 mars 2009 10:12

Nä nu borde det torka upp för gott, lite mer sol nu hade suttit fint:)
Tre veckor är ju lååång tid, självklart får ni hopa pusslet till dess;)
Ha en skön söndag! Kram:)

http://www.yrlabus.se

 
eva-britta morgan elisabeth arras o ayla

eva-britta morgan elisabeth arras o ayla

29 mars 2009 12:34

Kan du tänka dig, har fått tummen ur och ändrat din adress. Äntligen eller hur. Här har vi vårsol ute, jätteskönt. Nu skall vi ut på långprommis.

http://www.hoffearras.se

 
Tjejerna

Tjejerna

29 mars 2009 12:57

Hej på er! Tjejerna är det bra med, men med matte är det si och så med just nu, huvudet vill men kroppen vill något annat men jag hoppas att det blir bättre snart.Tre veckor är lång tid och tror säker att ni kommer att fixa det till dess med att få allt på plats för hon kan ju alla moment det är ju bara väcka liv i dom igen, så tummarna håller vi för er redan och har er i mina tankar.
Ha en härlig sommartidsöndag ni med och Kram från oss alla tjejer.

http://www.springerspaniel.se

 
Ingen bild

Nessie

29 mars 2009 13:10

Hopp om galopp, det är vår melodi det..nu blev det fel -i galopp- ska det va..puzz nessie

 
Åse & Axl

Åse & Axl

29 mars 2009 13:19

Efter regn kommer solsken, men hos oss var det visst tvärt om för himlen har öppnat sig och inte är det strålar som kommer från skyn, nä stora blöta droppar.
Hoppas du gör en rivstart om 3 v nu Lizzie, ja inte en sådan rivstart som jag brukar göra
;-) Nosegnugg & Kram

http://www.schnauzeraxl.se

 
Lotta & Basse

Lotta & Basse

29 mars 2009 13:30

Här blev vi precis insnöade i fredags, och fick nog mer snö än på hela vintern :( Helgen har bjudit på töväder, med blask och slask som resultat och ingen träning pga det.
För mycket snö i spårskogen och för halkigt på appellplanen.
Nu ska vi dock iväg på ett litet upplet busen och jag.
Härlig bild på leende ESS ;)
KRAAAAAM och Nosgnugg :)

http://www.rottisweb.se

 
Lena

Lena

29 mars 2009 15:37

Tack för den underbara kommentaren hos mig ; ))))
Sitter just nu och jobbar med silver och gör nya smycken, dock utan pärlor denna gång ; )

Ha en fortsatt skön söndag!

Kram Lena

http://www.nygards.bloggagratis.se

 
Ingen bild

brollan

29 mars 2009 15:56

VA!!! Brödsmulor!! Ja lipa på ni, jag förstår er verkligen :-)
Jag tror inte att så mycket har "fallit bort" det ligger nog bara och vilar någonstans ;-)
kram Brollan

 
Helena & Vilja

Helena & Vilja

29 mars 2009 16:04

Ja vädret är ju verkligen omväxlande nu.....och idag är det ju sommatider hej hej....så vi får väl hoppas att vädergudarna blir varse detta!! Fiffigt att köra med brödsmulor på närsöket....det kan jag ta med till pudelen nästa gång så kan hon hållas sysselsatt under hela träningspasset :-)

För mig har det funkat med sidan och jag betonar ordet väldigt annporlunda än sitt så jag tror (läs hoppas) inte att det ställer till det :-) Jag använder ordet häråt och här när hon liksom skall komma och var ai närheten men inte behöver gå precis vid sidan. Kram

http://holmstorp.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Marie med flock

29 mars 2009 16:20

Japp iPåsk blir det valp...Märsta och Bro är också rätt..Och snart är det ju dags att vässa tummarna för dej också vetja.

 
Kerstin

Kerstin

30 mars 2009 07:20

Hörde av Wenche att du blivit delmedlem i ÖBK och kommer att gå på Fridaträningarna om det finns plats. Vi hade ju tänkt gå på den men kan ju och får ju inte förrän i slutet av Juni så vi får väl se när dom kör i gång. Om vi går så syns vi säkert då. Lycka till med dina tävlingsplaner, går nog säkert bra så flitig som du är.

http://www.kvistagrans.com

 
Ingen bild

Marie o Xit

30 mars 2009 08:32

Hej hopp på måndagmorgon :)
Ja nu är det riktigt "april"väder...ömsom sol, snö, blåst och regn.....
Läääängtar till vår och barmark och att kunna träna ute "på riktigt"
Ska bli så spännande om tre veckor. Blir ju nästan lite nervös för eran skull ju... ;)

Kram från oss

 
'♥♥♥♥L med  Juni o Cola♥♥♥♥

'♥♥♥♥L med Juni o Cola♥♥♥♥

30 mars 2009 09:09

beklämmande...det sammanfattade programmet ganska bra tycker jag!kramis o tack för kryapådighälsningen:)

http://www.juniocola.bloggagratis.se

 
'♥♥♥♥L med  Juni o Cola♥♥♥♥

'♥♥♥♥L med Juni o Cola♥♥♥♥

30 mars 2009 09:11

föressten...urläcker, snygg presentationsbild!

http://www.juniocola.bloggagratis.se

 
Lena

Lena

30 mars 2009 22:12

Sov gott!

Kram Lena

http://www.nygards.bloggagratis.se

 
Lena

Lena

30 mars 2009 22:19

Tusen tack!!!!
Kilona försvinner, men silvret ökar ; ))))))

Kram Lena

http://www.nygards.bloggagratis.se

 
Karin och Wilma

Karin och Wilma

31 mars 2009 15:01

Idag känns det i alla fall som vååååår. Det finns hopp om livet. Tre veckor till premiär, klart nerverna ska ligga lite utanpå.

http://karinochwilma.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lizzie - 20 april 2016 18:30

 är nu efter tre år löst och priset "återfunnet", så alltså lika många år som jag hade erövrat det av Monika Jansson skänkta vandringspriset till Årets Lydnadshund ; lika många år tog det innan jag nu äntligen fått skriva in mej i rullorna.   All...

Av Lizzie - 3 februari 2016 13:09

Jag har ju haft synpunkter på att det bara är lilla Knasan ( Numera även kallad Blondie ;-) vilket då alltså inte beror på hennes hårfärg ...   ) som fått hänga med matte på kuliga saker   ... som tex vet jag att hon återigen ska få vara med på en Ni...

Av Lizzie - 22 januari 2016 19:37

I dag firar Lilla Knasan sin niomånadersdag .... och ska man sammanfatta de sju månader hon tillbringat hos oss, så kan man väl säga att det antagligen finns en anledning till att hon fortfarande inte fått nåt annat "namn" och att det kanske beror på...

Av Lizzie - 21 januari 2016 14:34

antar jag att han den där Kungen av Snö tyckte när han under nyårshelgen lassade ner en himla massa snö och kyla med för den delen ...    I vanlig ordning ville ju jag ha "stenkoll" på läget redan första dan det kommit ner lite mera vitt och ffa my...

Av Lizzie - 20 januari 2016 15:30

 kan man lugnt säga att den lilla Knasan tar sig fram, och eftersom det här med att skriva ikapp mest skulle handla om just hennes intåg i flocken så tar jag väl och bjuder på några rader till om henne då ...    Matte fick ju tidigt en förfrågan om...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards