Lizzieonline ..

Alla inlägg den 25 mars 2009

Av Lizzie - 25 mars 2009 17:22


Näe,  alltså nu syftar jag inte på Åsa Larssons bok Solstorm, utan på gårdagens sk väder .. som på nolltid skiftade från strålande sol till  rena rama snöstormen när matte och jag återigen tog oss en " Fri(da-)dag " och drog iväg åt Biskopskullatrakten till, och jag kan säga att på den platsen hade Kungen av Snö  lämnat en hel massa rester kvar .. :( !! 

Himla tur att min Wiggo jobbar med alla fyra tassarna i backen .. ;))) !


Den här gången började matte surra om att jag var halt ( tyckte jag att hon sa .. ) men det handlade om att mina och mattes halter visst haltar lite, såtillvida att jag är lite mer framåtsträvande än min matte .. och det trodde förstås jag var en positiv egenskap .. ;)  ( Att vara framåtsträvande alltså ..) men si där hade jag visst i vanlig ordning fel ..   så nu har jag fått i läxa att se till att matte rättar in sina tassar efter mina ..  Eller så var det tvärtom ..  !??! Trodde att det var färdigtjatat om jag ligger typ en halv hund före ibland .. :-)


Vi " nötte " även sättande under gång, och i vanlig ordning rantade vi runt bland  koner,  rutor och ränder ( ränder = dirigeringsapportering ) åsså fick jag precis som förra gången avsluta med budföring och som " bonus " en fjärrdirigering, och tack och lov så hade matte fått med sig fjärrkontrollen, så " fjärren "  funkade iaf prickfritt !!!


Fjärren funkade faktiskt så bra att  jag fick både ett favvokex och externbelöning i form av nåt jättegott kattgodis  .. *s* , så nu fattas det väl bara att jag börjar spinna loss och jamma oxå ..  !!



            
       


Hinner inte skriva mer nu, för jag måste förbereda mej för catwalken ... *s* !!



// Lizzie 


Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards