Lizzieonline ..

Direktlänk till inlägg 15 mars 2009

Fortsatt rätlinjigt, eller .... !?!

Av Lizzie - 15 mars 2009 10:13


Vilken kväll och vilken skräll i Globen! Många bra låtar och duktiga artister, och att ha synpunkter ( Hm.. Borde förstås va hörselpunkter .. ?? ) på det rent artistiska är det så många andra som redan haft , men eftersom matte både hört och sett Malena Ernman irl som det så vackert heter, så är det ju om henne vi tycker   !!


Malena E har visst några år  före min tid varit gästartist på en av kören OD:s Capricer, (  min husse är ju faktiskt kapellist just hos de Drängarna ... antagligen enligt modell : Min dräng hade också en dräng och bägge voro de lata, eftersom det är hans kontrabas Selma som fått göra sig hörd där ..  ) och när Malena  i Universitetets aula  lyckades med att både inta scenen hjulande och dessutom låta sin " rätt skapliga pipa " ljuda, så blev visst matte rätt såld har jag förstått !!!


Att sen samma år på TV få se " divans " entré när hon kom åkande nerför ledstången i Blå Hallen i samband med Nobelfestligheterna gjorde väl inte att matte blev mindre impad om man säger såå ...  !


Nix, nu måste jag passa på att ge mej ut och njuta av soooolen som helt plötsligt behagar visa sig, och så hoppas jag att inte varken förra synvillan eller de här randiga djuren ställt till med fler epileptiska anfall ... utan nu tar vi bara nya tag och tränar  " linjetag " parallellt med att vi ska träna nån minnesmarkering ...   ! Hoppas jag minns rätt bara !!



Hej hopp !!!


// Lizzieonline ..


 
 
Marie

Marie

15 mars 2009 10:41

Hittade hit via Jessicas gästbok...kul att läsa och fyndigt skrivet:)

http://www.vixax.com

 
Lena

Lena

15 mars 2009 13:47

Tusen tack!

Ha en underbar söndag!

Kram Lena

http://www.nygards.bloggagratis.se

 
Kattis

Kattis

15 mars 2009 14:34

Hihi, du är för rolig! :) Ztiltje kanske vovven ska heta? ;) Ähum, hur det nu kan tänkas stavas...

Ska se om jag kan komma ihåg att länka om till dig, minnet är bra men kort! :D

http://www.tjornebrant.se/dagar

 
Helena & Vilja

Helena & Vilja

15 mars 2009 17:15

Tack för varma och deltagande ord i min blogg med tanke på min mkormors bortgång.

Jag har förstått att det egentligen var jag som skulle få pris så jag håller på att fundera ut något bra att "prisa" mig med!

Och jag vet inte riktigt vad jag tycker om vinnarlåten?! Kram
Kram

http://holmstorp.bloggagratis.se

 
Karin och Wilma

Karin och Wilma

15 mars 2009 17:16

Hon inte bara sjunger bra... hon kommer ju från Sandviken hon också!!! Min lokalpatriotiska stolthet finner inga gränser! Först prins Daniel och sen Marlena...

Det var ju inte en så korkad idé du hade. Jag har ju alltid blommor i mitt hår så det kanske kan vara en bra avståndsbelöning. Men frågar du Wilma så sitter hon nog hellre och luktar på kissfläckar.

http://karinochwilma.bloggagratis.se

 
Jessica

Jessica

15 mars 2009 18:59

Åh sol...vad fuskigt...här har det duggregnat nästan hela dan.

Lite annorlunda vinnarlåt igår ja men det kanske kan gå riktigt bra för henne i Moskva:)

http://www.yrlabus.se

 
Gazton

Gazton

15 mars 2009 23:36

Ja visst var det en härlig dag idag, matte var ute och luktade och suktade. Hon tycker att det lät och såg ut som att våren var på väg. Underbar blå himmel, med fåglar som man kunde skälla på.

http://gaztons.wordpress.com

 
Ingen bild

Brollan

16 mars 2009 08:16

Hoppas att du sprang rak linjer och att du kom ihåg var du sprnag ;-)
KRAMAR Brollan (som inte kan uttala sig om diverse sånger osv.. för här tittas det INTE på sånt "dravel" som matte kallar det ;-)

 
Ingen bild

Nessie

16 mars 2009 08:45

VAAA har du sålt matte och fått en malena ist Vad säger Selma om det?? eller har du fått tre sjungande sebror ist. jag tycker du ska byta baka...puzz naessie

 
'♥♥♥♥L med  Juni o Cola♥♥♥♥

'♥♥♥♥L med Juni o Cola♥♥♥♥

16 mars 2009 08:47

ååå jag kan inte titta..flimmrar av ränder...kanske jag behöver brillor*funderar*..näpp, det blir för dyrt!!!coolt att ha sett divan irl...jag tyckte att låten var bra..efter några lyssningar..för första gången garvade vi när hon sjöng "det vanliga"med så mörk röst:D

http://www.juniocola.bloggagratis.se

 
Karin och Wilma

Karin och Wilma

16 mars 2009 20:34

Platsliggning är ju Bullens paradnummer! Vet dock inte hur långlivad hon blir. Hon fick en rejäl omgång av Wilma nu ikväll.

http://karinochwilma.bloggagratis.se

 
Siddan med flock

Siddan med flock

17 mars 2009 09:22

Vi får se hur långt våra mattars goda smak räcker i Moskva :) Eftersom jag själv har en del divaliteter så tycker jag bäst om min egen pipa, som jag höjer när maten inte serveras i tid eller när matte förvägrar mig god mat som står i ugnen :)
Kramizar

http://www.pomberlys.se

 
Lassie o Kakan

Lassie o Kakan

17 mars 2009 12:54

Jag diggar också melodifestivalen. Mattarna hade laddat upp med godispåsar och glömt mig men då tömde de en av sina och fyllde den med rostad blogpudding till mig. Heja melodifestivalen!

http://collieflickan.blogspot.com

 
'♥♥♥♥L med  Juni o Cola♥♥♥♥

'♥♥♥♥L med Juni o Cola♥♥♥♥

17 mars 2009 20:38

tack tack, jag gillade också bilderna..men mest motivet;)

http://www.juniocola.bloggagratis.se

 
Helena

Helena

17 mars 2009 22:00

Tack för kryakramarna jag portionerar ut dem under dagen med ungefär samma intervall som alvedonen :-) Kram

http://holmstorp.bloggagratis.se

 
Basse

Basse

17 mars 2009 22:49

Jodå, låten gillades visst här också. Även tvåan har jag förstått.
Nu läääängtar vi till våren massor, så vi kan träna ordentligt igen och inte halka omkring så här. På tal om halka så hoppas vi att ändalykten nu mår bra, och att det går att sitta mer än vackert ;)
Kram och nosgnugg!

http://www.rottisweb.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lizzie - 20 april 2016 18:30

 är nu efter tre år löst och priset "återfunnet", så alltså lika många år som jag hade erövrat det av Monika Jansson skänkta vandringspriset till Årets Lydnadshund ; lika många år tog det innan jag nu äntligen fått skriva in mej i rullorna.   All...

Av Lizzie - 3 februari 2016 13:09

Jag har ju haft synpunkter på att det bara är lilla Knasan ( Numera även kallad Blondie ;-) vilket då alltså inte beror på hennes hårfärg ...   ) som fått hänga med matte på kuliga saker   ... som tex vet jag att hon återigen ska få vara med på en Ni...

Av Lizzie - 22 januari 2016 19:37

I dag firar Lilla Knasan sin niomånadersdag .... och ska man sammanfatta de sju månader hon tillbringat hos oss, så kan man väl säga att det antagligen finns en anledning till att hon fortfarande inte fått nåt annat "namn" och att det kanske beror på...

Av Lizzie - 21 januari 2016 14:34

antar jag att han den där Kungen av Snö tyckte när han under nyårshelgen lassade ner en himla massa snö och kyla med för den delen ...    I vanlig ordning ville ju jag ha "stenkoll" på läget redan första dan det kommit ner lite mera vitt och ffa my...

Av Lizzie - 20 januari 2016 15:30

 kan man lugnt säga att den lilla Knasan tar sig fram, och eftersom det här med att skriva ikapp mest skulle handla om just hennes intåg i flocken så tar jag väl och bjuder på några rader till om henne då ...    Matte fick ju tidigt en förfrågan om...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards