Lizzieonline ..

Direktlänk till inlägg 30 januari 2009

Ingenting är omöjligt ...

Av Lizzie - 30 januari 2009 10:08








fast det omöjliga tar väl möjligen lite längre tid, eller hur var det nu igen .. ?!?


Jag har iaf försökt tala om för matte att hon möjligen borde inse det omöjliga i att försöka få mej att ruta in tillvaron ... efter hennes önskemål alltså  ..  men hon vill inte lyssna på det örat påstår hon :-) !


Mission impossible säger jag då, och försöker få henne att förstå att det där will to please, ( som hon tydligen fortfarande  letar efter hos mej ) inte räckte till alla tio valpar ..  * ler * !


Inte nog med det, nu har hon ( matte alltså ) åtagit sig ett till " coachuppdrag " och lycka till säger jag, för uppdraget i fråga handlar om  en Hoffetik, som likt mej är snabb som en vessla, " kan väldigt mycket själv "  och har gott om " spring i benen " om man säger såå, ja till och med så mycket spring att hon vann Hofferejset för nåt år sen .. :-) så lycka till matte säger jag bara !



Avslutar med ytterligare en bild, som borde ha varit helt omölig för matte att likt en papparazzi smygta på  mej efter gårdagens " Långis i Gamlis " med Minos och Marie !


Egentligen borde bilden inte få visas, men OK då, den får väl vara ett bildbevis på att gårdagen iaf ägnades åt ren och skär konditionsträning !!!





Eftersom jag tydligen sov sååååå djupt att jag inte ens märkte att matte fotade, så hade uppenbarligen  fysträningen gjort viss nytta,  fast den här gången attackerade vi iaf " slalombacken " från andra hållet, så det blev lixom mera av " downhill " .. ;) och jag kan väl säga som så, att det var nog tur för vissa att det var dubbar på .. ( eller under kanske, för i annat fall hade det nog varit mer av ett under, ifall det inte hade blivit just ett fall ..  och inte ett för Frost utan av modell " använda textilbromsen " !! )



Ha en (h)underbar helg, för nu är det iaf äntligen fredag  !!!


// Lizzie



 
 
Brollan

Brollan

30 januari 2009 11:00

Oj snacka om att "bli tagen på sängen" ;-)
Jag får väll ägna mig åt sängaktiviteter ett tag för mina matte har tagit "hundträningsemester" säger hon. Hon säger att "det är lite mycket nu" och att hon behöver vila lite mer från att tänka och så?? Fattar noll, inte behöver mattarna tänka så mycket när dom tränas oss inte ? ;-)
kram Brollan

http://gizmo.cybersite.se

 
Ingen bild

Nessie

30 januari 2009 13:51

Mattarna brukar ju säga att vi är sötast när vi sover...vad menar dom med det egentligen??
Puzz från syrran

 
Ingen bild

Åse & Axl

30 januari 2009 15:57

ha en härlig helg hälsar vi från skåneland, själv ser jag till att sova med ett öga öppet när jag intagit de tvåbentas säng för det gillas inte av husse, men när han inte är hemma då är det frittfram, vi har liksom en hemlis jag och matte !

 
Lena

Lena

30 januari 2009 17:28

Ha,ha, den var rolig!
Tror säkert du kan dansa jive live ; )))

Ha en skön kväll!

Kram Lena

http://www.nygards.bloggagratis.se

 
Helena & Vilja

Helena & Vilja

30 januari 2009 18:50

Mysig promenad ni har haft´.......tacka för att du blev trött! Djärvt av din matte att ha vitt överkast tycker jag :-) Vi har satsat på mörkt mörkt grått i vår familj!!

http://holmstorp.bloggagratis.se

 
Marie L

Marie L

30 januari 2009 21:53

Ha en skön helg! (Var faktiskt lite trött själv oxå efter dagens övningar)
Kram

http://www.123minsida/Minos

 
Lotta, juni o Cola

Lotta, juni o Cola

31 januari 2009 11:47

ojoj det måste vart en jobbig prommis...herrejösses vad det såg skööönt ut där i sängen:)

http://www.juniocola.bloggagratis.se

 
Anna-Greta

Anna-Greta

31 januari 2009 14:04

Teknikens under, lämnar hälsning via mobilen. Teknikens fall hemma, modemet lagt av. Frustrerande! Detta till trots njuter vi av helgledigheten. Imorgon väntar "friheten". Lämnar styrelseuppdrag efter drygt 10 år. Härligt! Kram o trevlig helg

http://www.pomberlys.se

 
Ingen bild

tjejerna

31 januari 2009 15:06

Ja vi hade samma tanke med kamerorna men jag hann knäppa innan Em
Somnade så hon hann se mig ,och det var inte hon så glad över för ibland
Så tycker jag kunna se på henne att hon tycker att jag är jobbig när jag hela tiden ska knäppa kort på dom .
Ni får också ha en trevlig helg!!Och kram tillbaka till er:-)

 
Basse

Basse

31 januari 2009 22:28

Jaha, bara att beklaga....alltså att du också tycks ha en matte som gillar att smyga med kameran. Men du är väldigt söt där du ligger och sussar gott ;)
Denna Hoffetjej verkar ha rätt inställning till livet - verkar vara lite som oss med andra ord ;)
Ha en gosig helg! Slafs i mungipan :)

http://www.rottisweb.se

 
lotta

lotta

31 januari 2009 22:34

japp nu har vi en tonåring i huset..å redan har diskussionerna börjat om hur länge han ska få vara uppe på kvällarna nu när han e såå gammal;)

http://www.juniocola.bloggagratis.se

 
Karin och Wilma

Karin och Wilma

1 februari 2009 10:56

Hej, kul att ni tittade in! Jag ser att du också är skeppshund på somrarna, kommer ni neråt i Stockholms skärgård i sommar kanske vi kan segla ikapp :-)

Ser också att du är duktig på att tävla i alla möjliga saker, kanske du har ett och annat knep att lära ut till en lite förvirrad Tollare som inte riktigt har fattat tjusningen med att tävla ännu ;-)

Läste om den där föreläsningen om uppvärmning innan träningspass. Det är ju självklart egentlingen, varför tänker man inte på såna saker?!

Hälsningar Wilma och Karin

http://karinochwilma.bloggagratis.se

 
Helena & Vilja

Helena & Vilja

1 februari 2009 20:17

Kan du förklara det där med skålskick med störning och rutan....igan jag hängde inte riktigt med vad du menade!!

http://holmstorp.bloggagratis.se

 
Lassie o Kakan

Lassie o Kakan

2 februari 2009 08:36

Halloj!
Får erkänna att ett och annat Z undslapp mig igår. Jag var i Uppsala i lördags och gick runt i flera timmar. Var på Vaksala torg och fick en tygleksak gratis av en försäljare, det blir lätt så när man är så charmig som agj är :-)
Och så provade jag att gå runt i galleriorna för att öva shopping. Sånt blir man trött av kan jag lova.
Nospussar!!!!

http://collieflickan.blogspot.com

 
Helena & Vilja

Helena & Vilja

2 februari 2009 09:13

Ja, vi kör med stoppsignal på sittande hund för att förstärka stopp/sittsignalen. Likväl som man kan fösärka med en inkallningssiganl när hunden är på väg i full fart mot dig!! Att blåsa sitt/stoppsignal när hunden redan sitter vid denna övning har jag fått lära mig av flera olika jaktinstruktörer, så jag antar att det är det bästa i dessa sammanhang :-) Ha en bra dag! Kram

http://holmstorp.bloggagratis.se

 
Timberlake

Timberlake

2 februari 2009 09:32

Så sött du sov Lizzie, lyckligt ovetandes om mattes smygfotografering;-) Ja fysträning brukar ta ut sin rätt i välbehövlig sömn. Fråga oss, matte och vi yngre förmågor kutade runt igår i kylan. Det fanns mycket att titta på också som tröttade ut våra huvuden under utevistelsen. Mängders av skrinnande människor, korvgrillning, isjakt mm mm vid sjön Hjälmaren.

Nu säger vår matte att hon minsann läste i din blogg att din matte ska bli coach!! Låter spännande och kul det, sen säger hon att vi också minsann skulle behöva en coach för att komma framåt och för att vår slökorv till matte ska hugga tag i lydnadsprojekt mm.... Hon skyller på kyla och gud vet allt den däringa matten vi har;-) Hur som helst så hoppas vi att din matte får många roliga stunder framöver som coach!! Samt att din tillvaro blir sk "inrutad" med rutorna ni tränar på!!!

Ha en bra dag Lizzie o matten!!

Nosgnuggar från oss o kram från matte Sanna

http://web.comhem.se/~u56700985

 
Ingela, Siri och Zelda

Ingela, Siri och Zelda

2 februari 2009 16:38

Kul att ni tittade in på våran blogg!!! Har kikat runt hos er, mycket skoj att läsa! Hit kommer vi fler gånger. Spaniel ligger rätt nära mig oxå (hade en welsh förut) Ha det bra;-)

http://www.siriochjag.blogspot.com

 
lotta

lotta

2 februari 2009 21:40

nu du lizzie o matte. får ni som är så bra på att skriva komma in till mig och berätta lite om er själva..;)

http://www.juniocola.bloggagratis.se

 
Siv/Zeffe & Zooto

Siv/Zeffe & Zooto

2 februari 2009 22:08

Det ser riktigt skönt ut i sängen. Du är utmanad, se min blogg

http://web.telia.com/~u46806322/index.html

 
Helena & Vilja

Helena & Vilja

3 februari 2009 19:40

Man måste inte välja man kan delta med flera bidrag :-)

http://holmstorp.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lizzie - 20 april 2016 18:30

 är nu efter tre år löst och priset "återfunnet", så alltså lika många år som jag hade erövrat det av Monika Jansson skänkta vandringspriset till Årets Lydnadshund ; lika många år tog det innan jag nu äntligen fått skriva in mej i rullorna.   All...

Av Lizzie - 3 februari 2016 13:09

Jag har ju haft synpunkter på att det bara är lilla Knasan ( Numera även kallad Blondie ;-) vilket då alltså inte beror på hennes hårfärg ...   ) som fått hänga med matte på kuliga saker   ... som tex vet jag att hon återigen ska få vara med på en Ni...

Av Lizzie - 22 januari 2016 19:37

I dag firar Lilla Knasan sin niomånadersdag .... och ska man sammanfatta de sju månader hon tillbringat hos oss, så kan man väl säga att det antagligen finns en anledning till att hon fortfarande inte fått nåt annat "namn" och att det kanske beror på...

Av Lizzie - 21 januari 2016 14:34

antar jag att han den där Kungen av Snö tyckte när han under nyårshelgen lassade ner en himla massa snö och kyla med för den delen ...    I vanlig ordning ville ju jag ha "stenkoll" på läget redan första dan det kommit ner lite mera vitt och ffa my...

Av Lizzie - 20 januari 2016 15:30

 kan man lugnt säga att den lilla Knasan tar sig fram, och eftersom det här med att skriva ikapp mest skulle handla om just hennes intåg i flocken så tar jag väl och bjuder på några rader till om henne då ...    Matte fick ju tidigt en förfrågan om...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20 21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards