Lizzieonline ..

Alla inlägg den 28 januari 2009

Av Lizzie - 28 januari 2009 19:25



iaf hos oss, för nu är det tydligen " Prositläge " igen, eftersom inte bara mattes PT ( som hon skulle ha haft en duvning med idag ... )  råkat ut för nån sån där influensasläng ..  ( och därmed åkt i säng .. :( ! ) utan även flera andra i bekantskapskretsen, så antagligen skulle vi i somras ha snott med oss ett skott från blomman ovan, när vi var i Enköping och strosade runt i bl a Drömparken  !!




Dessvärre tog matte inte alls nåt skott utan bara en bild på den där växten som stavas så konstigt att jag knappt ens kan uttala namnet ... ( Echinacea tror jag kanske ... )  men på svenska heter den iaf Röd solhatt, och lär  tydligen vara ett hyfsat botemedel mot bl a förkylningar .. *s* ! Den hade  jag ju kunnat odla själv i en balkonglåda !




Annars kan jag berätta att matte är rätt så tråkig den här veckan, vilket är samma som att hon skyller på att hon måste jobba, fast jag tycker förstås mest att hon flyttar runt papper på skrivbordet .. :- ) !!

Det är visst nåt datum som måste passas, påstår hon  ..  !? Annars brukar hon prata om den tolfte varje månad vet jag , så varför sista januari skulle vara nåt speciellt kan man ju verkligen undra .. !?!?




Jo, apropå undra, så var det nån som undrade om jag körde med leverpastej i tub, och svaret är  ja, men nu var det slut på just den tubsorten, så istället blev det räkost den här gången, och jag kan nog säga att det den funkar minst lika bra som selleri .. *s* !





Förresten så undrade nog dom som körde ner i " vårt " garage i dag , vad i hela friden vi höll på med, och det är ju inte så himla lätt att förklara att matte tyckte att vi skulle ruta in garaget också,  innan vi gav oss iväg på eftermiddagsutflykten, som idag bl a ägnades åt att " nöta " inkallningar ( både med och utan stopp på vägen ... ) samt  rutor och dirigeringsapportering !



Hej hopp !


// Lizzie



PS glömde igen : Husse tagit med videon i går när bara han och jag var ute på " klövjeprommis " men när matte och jag tittade på filmsnutten i går kväll, så blev det censur, för hon tyckte INTE att det var OK att jag hade lekt hela havet stormar med klövjan på, och jag menar vad då ?? 

Jag hade ju tänkt lägga ut den på YuoTube, men icke sa Nicke ! Suck !!!



Så mycket som hon berömmer just den klövjan, så ska den väl iaf tåla både  lite rejs och några kullerbyttor samt diverse " rullningar " .. *s* !?



Jag brukar ju rulla mej i snön annars, så varför skulle jag låta bli bara för att jag var packad och glad .. ;-)  ?!  Det fanns visst tom nåt emballage som hette just gladpack förr i världen ...  så lite humor kan man väl iaf kräva att ens  matte ska besitta .. *  fniss * !  DS


Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20 21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards