Lizzieonline ..

Alla inlägg den 9 januari 2009

Av Lizzie - 9 januari 2009 11:06


var ju temat för gårdagens föreläsning, som mattarna till mej, Gizmo och Erk skulle iväg på som  kvällsnöje, och man kan förstås tycka att även vi fyrfota skulle ha fått följa med, men icke sa Nicke !

Jag menar det är ju trots allt oss hundar det handlar om .. *s* !


Inte nog med det, samma kväll stod det styrelsemöte för vårt Brf på husses agenda, men matte skulle iväg redan klockan sex och husses möte skulle börja först halv åtta, vilket då innebar att först lyckades jag utkvittera en liten brödbit när matte försvann, för nu har jag dresserat flocken så bra, att det inte bara är när jag lämnas ensam som jag lägger mej i " brödställning " ( = parkerar en meter ifrån hallbordet där brödbiten läggs på vänt tills nån av dom utgår .. *s* ) och så skulle det ju vankas en brödbit till när husse skulle iväg .. :-) !


Nåväl, matte blev upphämtad och gav sig iväg, och när hon hon återkom några timmar senare, så möttes hon av en rätt uppbragt liten Odåga ( jag alltså .. ) som nog hade tappat ytterligare av sin odågeimage under kvällen, eftersom hör och häpna ... Brödbiten som husse lagt fram, ( men GLÖMT att ge mej !!! )  alltså fortfarande låg kvar orörd på hallbordet .. :-( !!   ( Den syns längst till höger framför den där konstiga ljusstaken  )


 


Snacka om det inte bara är datorer som har risigt eller obefintligt RAM - minne i det här huset ..  Grrrr !!!! Så just nu är det faktiskt inte matte utan husse som är till salu .. Han är dessutom ganska billig kan jag berätta ...  Bara som  upplysning alltså !



Matte skrattade iaf gott, och konstaterade att jag nog helt och fullt anammat det där med " självkontroll " som bl a Eva B brukar skriva om .. *s* !


Fast platsliggning med förare utom synhåll ( och externbelöning inom räckhåll .. ) i drygt en timme ( som jag alltså var ensam hemma ) är väl kanske inget hon rekommenderar i första taget .. * fniss * !  Fast inget är ju omöjligt, eller hur var det nu igen .. ;);) !?


Men det stämmer iaf att jag inte stjäl från bord och bänkar, fast om jag en gång fått en pryl och nån av misstag råkat lägga den ( ex uräten filförpackning ) så hoppar jag upp på matbordet och hämtar ner den prylen, för det är ju en himla skillnad på fådda grejor och en " varsågodade " saker ..  ;) ! Men snälla ! Berätta INTE det här fär nån, för då kommer jag ju inte att våga visa mej bland mina artfränder i fortsättningen ..


// Lizzieonline ..


PS Matte har lovat att återkomma och berätta om vad gårdagen egentligen handlade om ! DS









Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20 21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards