Lizzieonline ..

Direktlänk till inlägg 7 januari 2009

Hej mitt vinterland ...

Av Lizzie - 7 januari 2009 08:54


eller kanske same precedure skulle man kunna säga .. *s* !


Dvs när vi kommer upp till stugan så är det om man säger lite High Chapparal över det hela, och viss liten odåga far fram som en tornado !! Hon nöjer sig inte ens med den egna tomten ( som alltså inte i år heller var naken .. som  Rydbergs tomte .. :-)  Eller om han endast var vaken, eller hur det nu var .. !?  ) utan även den lilla allmänningen mellan tomterna måste användas för diverse bus !



Men i går var det alltså dax att återvända från vårt vinterland, och då är det en aningen slokörad liten fröken, som försöker spela " jag syns inte " och tror att under soffbordet i storstugan skulle vi absolut inte märka att hon gömt sig !


Med lock och pock får man med madamen ut, som med en mycket förorättad min " upplyser " om att vi minnsan kan åka hem själva .. och att hon kan stanna kvar och " vakta stugan " !



Nytt försök att övertyga damen att om hon bara vill bli bilburen, så ska hon få nåt gott övertygar henne inte heller, men några steg närmare bilen kommer hon iaf, fast fortfarande med en min som om världens undergång är mycket, mycket  nära .. *s* !




Snacka om att sju sorger och åtta bedrövelser drabbat just liten odåga, som inte på något vis gör skäl för just det smeknamnet när återfärden till Uppsala ska anträdas .. :-)


Nåväl, nu är vi tillbaka i den sk vardan i stan igen, och vi kan väl säga som såå, att det är nog inte bara viss liten fröken som saknar vintern .. ;) för i Uppsala är han nästan naken han den där tomten .. 


Har´e gott och kram från oss !



 
 
Ingen bild

ESSingarna

7 januari 2009 10:28

Snön ligger tung på taken och endast Lizzie är vaken. Vi förstår att du likt tomten vill vaka över enslig (läs lantlig) stuga.

Kram Essingarna

 
Åse & Axl

Åse & Axl

7 januari 2009 11:15

Förstår att liten odåga inte vill lämna det vintriga landskapet och återvända söder över. Men även här i söder lyser marken vit av så där en halv centimeter snö, inget man dra ett race i precis, men än dock !
Kram från oss !

http://www.schnauzeraxl.se

 
Lotta med  Juni o Cola

Lotta med Juni o Cola

7 januari 2009 11:26

å det ser SÅ himla fint ut..å, lillgumman ser så ledsen ut:)ledsen att jag lurade er att tro att det va ormar..skoråioner eller dyl...kanske vi kunde släpat hem den där lejonskylten;)..firrarna lever iallafall.FORTFARANDE

http://www.juniocola.bloggagratis.se

 
Marie med flock

Marie med flock

7 januari 2009 18:33

Åh vilka fina vinterbilder, när gubben gick förbi mej nyss så sa han...Dit ska jag åka igen nyåret 2009. Så vi kanske syns då??

http://www.123minsida.se/marie-blomfeldt

 
Gizmo

Gizmo

7 januari 2009 19:32

Vad då typ HÅRSPÄNNE menar du?? Jag är ju grabb vetja!! Vill INTE ha hårspännen. ALDRIG ;-)
Nästa gång nu far förbi uppåt så står jag vid E4:an och liftar. Tar ni upp mig då så jag får följa med??
kram brollan

http://gizmo.cybersite.se

 
Lena

Lena

7 januari 2009 19:50

Härliga bilder ; )

Ha en skön kväll!

Kram Lena

http://www.nygards.bloggagratis.se

 
Kerstin m jyckar

Kerstin m jyckar

7 januari 2009 22:55

Voff på dig, Lizzie!
Hur kan din matte vara så elak, o tvinga dig att åka söderut till civilisationen? Usch! Fy!

Med ytterst deltagande svansviftningar
Gromit

PS. Matte säger att hon hälsar också, o att jag ska tacka för påhälsningen i vår gästbok. See ya´

http://www.storolillnos.dinstudio.se

 
Lassie

Lassie

8 januari 2009 12:51

Det var värst vad din bloggvärld förökar sig. Hinner du vara ute o busa i snön när du har så många bloggar? Kollade just på en film om er ESS för att lära mig mer om er. http://animal.discovery.com/tv/dogs-101/video/video.html?playerId=1827990420&titleId=3144517001

http://collieflickan.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lizzie - 20 april 2016 18:30

 är nu efter tre år löst och priset "återfunnet", så alltså lika många år som jag hade erövrat det av Monika Jansson skänkta vandringspriset till Årets Lydnadshund ; lika många år tog det innan jag nu äntligen fått skriva in mej i rullorna.   All...

Av Lizzie - 3 februari 2016 13:09

Jag har ju haft synpunkter på att det bara är lilla Knasan ( Numera även kallad Blondie ;-) vilket då alltså inte beror på hennes hårfärg ...   ) som fått hänga med matte på kuliga saker   ... som tex vet jag att hon återigen ska få vara med på en Ni...

Av Lizzie - 22 januari 2016 19:37

I dag firar Lilla Knasan sin niomånadersdag .... och ska man sammanfatta de sju månader hon tillbringat hos oss, så kan man väl säga att det antagligen finns en anledning till att hon fortfarande inte fått nåt annat "namn" och att det kanske beror på...

Av Lizzie - 21 januari 2016 14:34

antar jag att han den där Kungen av Snö tyckte när han under nyårshelgen lassade ner en himla massa snö och kyla med för den delen ...    I vanlig ordning ville ju jag ha "stenkoll" på läget redan första dan det kommit ner lite mera vitt och ffa my...

Av Lizzie - 20 januari 2016 15:30

 kan man lugnt säga att den lilla Knasan tar sig fram, och eftersom det här med att skriva ikapp mest skulle handla om just hennes intåg i flocken så tar jag väl och bjuder på några rader till om henne då ...    Matte fick ju tidigt en förfrågan om...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20 21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards