Lizzieonline ..

Direktlänk till inlägg 5 januari 2009

I snigelfart ...

Av Lizzie - 5 januari 2009 08:39



tar sig nu min nya julklapp Laptopppen fram med " hjälp " av det mycket smalspåriga mobila bredbandet från TeleNor, som jag hädanefter föredrar att kalla No tele at all :-( !!!

Nog för att ett nor är just en trång passage om man vistas till havs, men att som här i snön bli frånåkt av en snigel känns så där !!!!


Så till er som undrar om jag rymt, alternativ inte nyktrat till efter den där champagnegaloppen, kan jag bara säga att även om vi inte riktigt hänger me, så har vi inte heller gått i ide, men när det förb ..... de smalbandet inte ens vill ladda upp mina nytagna och rätt så " insnöade " bilder så känns det som en sån där patensökt  ( men ej fådd ) idé att att ha en extrablogg när vi är på utflykt, så jag får väl grunna lite till på hur jag ska ha det mitt skrivande överhuvudtaget !



Hoppas iaf att ni får en riktigt skön Trettonhelg !!!


// Nosgnugg från en liten odåga och hennes dito matte !



Litet tillägg : Jag vet att det finns flera, som nu kommer att protestera och säga att det faktiskt är ALL kommunikation som är miserabel just där vi håller till uppe i Grönklitt, för ibland räcker det med att man flyttar sig 3 mm i sidled så bryts även ett mobilt samtal .. Suck !


Så tydligt är att när man är här ska man bara ägna sig åt det egentligen rätt så enkla .. *s* !

Nämligen att bara vara ... :-) ! Modell här och nu ! Eller om man så vill :

CARPE DIEM !!!


PS Hm ... om du nu ser fler än en snigel, så är det nog dax att boka ett besök hos optikern, alternatvit ta en en sk vit vecka ... *s* , och med det menas inte att driva omkring i den vita varan som kallas snö .. :-) !!

Handen på hjörtat ! Ser du en, två eller tre sniglar ??? 


Åh du ! Bara som en lite upplysning så finns här ingen skär elefant DS



 
 
Lotta med  Juni o Cola

Lotta med Juni o Cola

5 januari 2009 10:09

ja, vi konstaterade igår att sådana vantar skall inhandlas..ögona bums..eller iallafall imorgon:) tråkigt att det inte funkar som det var tänkt med datorn..jag saknar ditt bloggande..när åker du hem till civilisationen igen då++ fast åandra sidan kan det väl vara skönt att få vara lite på sidan av också ibland:) oooops, jag ser 2!! sniglar..bara att boka tid då..för vit vecka har jag redan haft ;)

http://www.juniocola.bloggagratis.se

 
Gizmo

Gizmo

5 januari 2009 15:31

AHA det var sniglarnas fel (ja eller snigeln) inte björnarna. TUR att vi fick reda på det då ;-)
KRAM brollan och taxen

http://gizmo.cybersite.se

 
Lena

Lena

5 januari 2009 16:51


Ha en skön Trettonhelg ni också!

Kram Lena

http://www.nygards.bloggagratis.se

 
Lotta med  Juni o Cola

Lotta med Juni o Cola

5 januari 2009 20:19

OJ DÅ!! Måste ha missat det..hihi..nischt!! Några virvelgrisar kommer det inte in här..de skriiiker ju...och luktar hö...nejdå de e jättegulliga..det skulle de visst kunna få göra om bara barnen inte fick EKSEM när vi har hö inne:((vi har minsann provat;))
HTM..vad är det.hihi.HundTräningsMoment..eller vad;)

http://www.juniocola.bloggagratis.se

 
Jessica

Jessica

6 januari 2009 09:56

Synd att det inte funkar med bilderna men då har vi ju nåt att se fram emot:)
Ha en skön trettonhelg!
KRAM:)

http://www.yrlabus.se

 
Ingen bild

Jessika

6 januari 2009 12:39

Att starta en blogg för att kunna skriva till hängivna bloggisar var en jättebra idé men det däringa Telenot (!) ställer ju hela idén på ända... :( Trist med snigelfart..
Hoppas det råds bot på det...å andra sidan så kanske vita dagar är bra ibland där tekniken inte är i framkant?! Fast du saknas när du är borta förstås....
Kramelikram

 
Ingen bild

Marie o Xit

6 januari 2009 14:50

Hej hej
Äntligen är ni hemma igen :)
Då kanske vi kan höras på telefon igen?
Jag fick ju jobbet!!! Såååå himla kul och spännande.
Vi hörs kanske i morgon eller nån dag i veckan. Jag jobbar igen i morgon (efter låååång ledighet)

Ha det bra
Kramen

 
Gizmo

Gizmo

6 januari 2009 19:44

Har ni sniglar/singel i U-sala nu också?? :-)
kram Brollan

http://gizmo.cybersite.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lizzie - 20 april 2016 18:30

 är nu efter tre år löst och priset "återfunnet", så alltså lika många år som jag hade erövrat det av Monika Jansson skänkta vandringspriset till Årets Lydnadshund ; lika många år tog det innan jag nu äntligen fått skriva in mej i rullorna.   All...

Av Lizzie - 3 februari 2016 13:09

Jag har ju haft synpunkter på att det bara är lilla Knasan ( Numera även kallad Blondie ;-) vilket då alltså inte beror på hennes hårfärg ...   ) som fått hänga med matte på kuliga saker   ... som tex vet jag att hon återigen ska få vara med på en Ni...

Av Lizzie - 22 januari 2016 19:37

I dag firar Lilla Knasan sin niomånadersdag .... och ska man sammanfatta de sju månader hon tillbringat hos oss, så kan man väl säga att det antagligen finns en anledning till att hon fortfarande inte fått nåt annat "namn" och att det kanske beror på...

Av Lizzie - 21 januari 2016 14:34

antar jag att han den där Kungen av Snö tyckte när han under nyårshelgen lassade ner en himla massa snö och kyla med för den delen ...    I vanlig ordning ville ju jag ha "stenkoll" på läget redan första dan det kommit ner lite mera vitt och ffa my...

Av Lizzie - 20 januari 2016 15:30

 kan man lugnt säga att den lilla Knasan tar sig fram, och eftersom det här med att skriva ikapp mest skulle handla om just hennes intåg i flocken så tar jag väl och bjuder på några rader till om henne då ...    Matte fick ju tidigt en förfrågan om...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20 21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Skapa flashcards