Lizzieonline ..

Direktlänk till inlägg 30 november -0001

Lugnet före stormen ....

I dag är det exakt 8 månader sen jag skrivit en endaste rad i MIN blogg, och att jag inte skrivit på så länge beror nog mest på att det varit en hel del tråkigheter ( som ju inte är ett dugg kul att skriva om ) men nu äntligen efter att i flera år ha blivit lovad en "liten kompis" så är det iaf på riktigt !!!


Nu blev det ju inte som iaf jag hade tänkt mej ( alltså en till pricknos ... ) men det lär visst gå lika bra med selleri lär nån ha sagt ... så jag får väl iaf ge den lilla krabaten, som förmodligen just nu håller på gå ombord på planet som ska transportera både liten Lady och Lill-matte till Arlanda från Amsterdam, en chans iaf   !! 


Ja vad man ska säga om namnet kan jag ju grunna på, men jag vet iaf sååå mycket som att när jag var liten valp, så hade nog både matte och husse tänkt att jag skulle bli just en liten Lady, förutom att det var det närmaste man kunde komma genom att hitta på nåt ur mitt "tilltalsnamn" som ju är IceLolly ... och då tänkte man att Eliza skulle jag kallas ( ur nån slags musical eller nåt ... ) men som nog de flesta som känner mej så bet ju lixom hussen sig i tummen ;-)) för tvärtemot blev det ju en liten Odåga av mej .. och mycket länge kallades ju antingen Lilla Odågan om jag bara hade hittat på nåt litet bus ... eller helt enkelt Odågan ..


Så nu inbillar sig nog både matte och husse att den där lilla svartvita historien som ska flytta in här ska bli den ljuva dam som jag då inte levde upp till *host* !


Erks matte Rose-Marie skickade iaf två fina collage på mej och Nice of You to Come Bye Spot Light som är Liten Ladys riktiga och för att visa mej från min snälla sida så har jag nu låtit den lilla få ta plats på headern    !


 

Ja, jag kan var storsint om jag sätter den sidan till    och bilden ovan landade i brevlådan på Alla Hjärtans Dag   !! Tack Rose-Marie !!


Hej hopp !!


// Lizzie

  

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lizzie - 20 april 2016 18:30

 är nu efter tre år löst och priset "återfunnet", så alltså lika många år som jag hade erövrat det av Monika Jansson skänkta vandringspriset till Årets Lydnadshund ; lika många år tog det innan jag nu äntligen fått skriva in mej i rullorna.   All...

Av Lizzie - 3 februari 2016 13:09

Jag har ju haft synpunkter på att det bara är lilla Knasan ( Numera även kallad Blondie ;-) vilket då alltså inte beror på hennes hårfärg ...   ) som fått hänga med matte på kuliga saker   ... som tex vet jag att hon återigen ska få vara med på en Ni...

Av Lizzie - 22 januari 2016 19:37

I dag firar Lilla Knasan sin niomånadersdag .... och ska man sammanfatta de sju månader hon tillbringat hos oss, så kan man väl säga att det antagligen finns en anledning till att hon fortfarande inte fått nåt annat "namn" och att det kanske beror på...

Av Lizzie - 21 januari 2016 14:34

antar jag att han den där Kungen av Snö tyckte när han under nyårshelgen lassade ner en himla massa snö och kyla med för den delen ...    I vanlig ordning ville ju jag ha "stenkoll" på läget redan första dan det kommit ner lite mera vitt och ffa my...

Av Lizzie - 20 januari 2016 15:30

 kan man lugnt säga att den lilla Knasan tar sig fram, och eftersom det här med att skriva ikapp mest skulle handla om just hennes intåg i flocken så tar jag väl och bjuder på några rader till om henne då ...    Matte fick ju tidigt en förfrågan om...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
<<<
00 0 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards